Provoz barevné linky – zelená linka 800 a ty další

Chcete být ten nejlepší obchodník? Pak umožněte svým zákazníkům volat vám zdarma. Na zelenou linku 800. Anebo můžete být šetřivější a využijete jen bílou linku 840. Ani jedno není nic složitého. 

V současné době se nejvíce využívají tyto barevné telefonní linky: zelená 800 a bílá 840. Náklady na zelenou linku hradí plně provozovatel (volaný). Bílá linka 840 znamená sdílené náklady, nicméně většinu jich hradí volající. 

Zelená telefonní linka 800

U této služby hradí telekomunikační provoz plně provozovatel linky (volaný). Volající tedy volá naprosto zdarma. To vaší organizaci nebo firmě dá následující konkurenční výhody: 

  • vaši stávající nebo potenciální noví zákazníci se nebudou zdráhat vás kontaktovat
  • náklady zákazníků berete na sebe, díky čemuž budete vnímání pozitivně
  • přesvědčíte zákazníky, že jste lepší, než konkurence

Nevýhodou samozřejmě mohou být náklady. Provoz barevné linky není nic složitého ani drahého. Ale je nutné počítat s úhradou veškerého volání vašich zákazníků na vaši linku. 

Bílá telefonní linka 840

U této služby hradí telekomunikační provoz volající. A většinou má s voláním větší náklady, než je obvyklé při volání na běžné mobilní číslo nebo číslo pevné linky. To není příliš prozákaznické, ale mohou existovat situace, kdy je právě to žádoucí (např. motivovat zákazníky k využití jiného komunikačního kanálu). Provoz tohoto řešení je ale výrazně levnější, než u linky zelené. Určitou výhodou též je, že můžete mít poměrně hezké číslo, které není vázané na kraj. Občas však dochází u zákazníků k nevědomosti a mylnému předpokladu, že linka 840 je zdarma. A to ústí ve velmi nepříjemné situace, kdy zákazník dodatečně zjišťuje, že protelefonoval nemalou částku. Vinu samozřejmě ponesete vy. Alespoň v rovině reputační. 

Raději klasické číslo pevné linky

Naše doporučení? Pokud na to máte a chcete být špička, volte zelenou linku. Pokud ne, zapomeňte na linku bílou, ale raději použijte klasické číslo pevné linky.